Wednesday, May 20, 2009

My first Rendang Ayam



My first rendang ayam




Rendang...in da making



Untuk lunch hari ni..macam terlebih rajin pulak nak masak rendang..seriously, aku memang tak pernah masak rendang secara solo ni..selalunya kalo mak aku masak, aku tolong kacau je, paling tak pun, tolong rase.. so, dikerajinan ini, maka bermulalah episod rendang merendang ni..

Oleh kerana agak kureng pengalaman berkenaan rendang ni, maka aku search kat internet dulu, for the recipe.. then bermulalah keje2 aku di dapur.. aku terpaksa menggunakan instant rendang untuk menambahkan rase sebab aku kekurangan bahan mentah.. tapi bahan2 lain macam serai, bawang, garlic, ginger,cili tu aku guna yang asli lagi..tambah pulak ngan kerisik, serbuk kunyit sikit dan asam jawa

Mula-mula tengok macam tak begitu menjadi..then masa masak tu..tambah tu tambah ni, baru la nampak menjadi rendangnye.. huhu, finally..

Hubby balik for lunch dari tempat placement dia..bila aku cakap aku masak rendang, terkezut pulak jadinya..mana taknye, tak penah aku masak rendang sebelum ni..:) masa first hubby rase, hehe, komennye "sedapnya atie masak, nanti balik nak makan lagi"..huhu, memang berbaloi masak rendang hari ni.. :)

0 comments:

Post a Comment