Wednesday, May 20, 2009

I'm not good enough........in time management

Aku rasa sekarang ni aku macam tak berdisiplin tahap kritikal..aku selalu leka dengan macam2 perkara..instead of bagi priority kat study, aku macam lebih suka buat keje2 lain like tgk movies, surfing internet dan lain2 lagi lah.. keje2 yang berkaitan ngan study macam lambat je aku nak siapkan..isshhh..kenapa lah aku ni teruk sgt sekarang.. sampaikan ade satu tahap, hubby tegur, kata "atie buat la keje, kata nak balik m'sia cepat2.." betul kata hubby, kalo aku terus buat perangai tak baik camne alamat lambat la aku abis study..

Memang aku sedar, when dealing dengan research work ni, sebenarnya kita yang perlu menggerakkan diri kita..lagi cepat kita buat, lagi cepat kita habis.. tapi lately, penyakit kemalasan yang kronik macam menguasai diri aku ni...aku kene buang cepat2 sikap negatif ni..

As compared with my hubby, aku rase he's much much much better than me.. sejak berkahwin dulu sampai sekarang..hubby is kind yang teratur dan berdisiplin especially when talking about his work.. bukan macam aku yang banyak main-main dari segala segi.. from the very basic thing like bangun pagi.. hubby is the one yang akan bangun pagi much much earlier dari aku.. selalunya lepas hubby bangun, take a shower than perform subuh baru aku tersedar dari tidur yang enak itu.. itu pun lepas aku dengar hubby lembut kejutkan aku dari tidur yang best tu.. then baru la aku kelam kabut bangun untuk perform subuh..isshhh aku ni patut malu ngan hubby..and one more thing is, hubby tak suka tangguh2 keje..different from me yang selalu cakap, "esok je lah" then, dah sampai esok cakap lagi "esok je lah".. tu la perangai aku sekarang..

Aku ni memang kena muhasabah balik diri aku.. dan kata2 yang aku rasa boleh motivate diri aku ni ialah "cepat2 abiskan thesis..boleh balik m'sia cepat2, pastu takyah pikir pasal study lagi" and yang paling basic ialah, betulkan balik time management aku yang tunggang langgang tu.. :) wish me luck.



4 comments:

sambal hijau..cream cheese said...

kwang..kang..kwang..atie..kita spesis la

Unknown said...

ngahaha...samer la ngan aku, atie oi...
cemner la nak jadi bini org, asyik bangun lambat...teheee

atieaster said...

kak suzi..kita sama spesis ke?? bagus2..ade geng..huhu

atieaster said...

as, bila la agaknya aku nak makan nasi minyak ko..

Post a Comment