Tuesday, June 23, 2009

Cheese cake dan sakit lama kembali

Semalam teringat pulak nak makan cheese cake untuk buka puasa. So, lepas beli barang barang keperluan di Foodland, pinjam mixer jiran dan bermulalah operasi cheese cake. Nak buat nyer agak mudah rupanya, selama ni ingatkan susah benor nak buat. Survey2 resepi kat internet dan start buat.. aku buat Cheese cake coklat chip..nyum nyum..hasilnya memang sedap dong (poyo je bunyi, puji diri sendiri..kwangkwangkwang)...kira ok lah, first trial..bagi chan la puji diri sikit..hahaha.

Sambil tunggu buka puasa dalam pukul 5.12pm, aku buat keje2 sampingan yang lain..tapi dalam kul 4 lebih badan dah rasa lain macam, pening kepala tahap tak hengat..nak muntah, loya, perut rasa macam pulas2, pedih perut.. Ya Allah, sakit gastrik datang lagi..aku memang dari sekolah lagi ada gastrik..kalo lambat makan sikit, mulalah pening lah, pedih perut la, nak muntah la..sampai klinik kat umah tu dan klinik kat uni dulu jadi port biasa aku amik ubat gastrik..kalo muka aku sampai kat klinik je, takde sakit lain la..kadang2 je sakit mcm flu atau fever.

Rasa macam nak buka puasa terus je coz nak makan ubat tak tahan sangat..tapi hubby kata sabar, sekejap lagi nak buka.. dalam kesakitan tu, aku solat asar sampai menggigil tahan sakit..duduk kat sejadah sampai la waktu maghrib, lepas je maghrib, aku buka puasa dengan ubat dan air. Solat maghrib pun sambil tahan sakit..then lepas je abis solat, buka telekung terus ke toilet muntah..teruk sangat sakitnya..Ya Allah, besar betul dugaan hari ni.. tapi alhamdulillah, dapat jugak aku puasa hani ini.

Lepas tu tak selera nak jamah makanan langsung, tapi kena makan something kalo tak, makin teruk sakit ni..then jamah sikit nasi dan makan ubat lagi..lepas tu muntah lagi..sampai lembik jadinya..hubby not around coz keje, so sorang2 tanggung sakit..sampai hubby balik tengok aku sakit lagi, kesian hubby, balik keje penat2 kene pulak urut aku..lepas urut dan makan ubat, Alhamdulillah, lega sikit..sampai tertidur, at about 2am, hubby kejutkan untuk solat Isyak..waktu tu sakit dah lega..syukur, alhamdulillah..

1 comments:

spidy007 said...

Hey atieaster,

I just wanted to let you know that I think http://atieaster.blogspot.in/ is such a great resource that I had to mention it in my latest blog post
eid mubarak

I know you are busy, so no need to reply. But if you get a spare moment, check out the post. If you like it, feel free to tweet it out.

Thanks,

We everything

Post a Comment