Wednesday, April 29, 2009

rekod untuk hari ini..

Hari ni agak busy, pagi sibuk uruskan umah..dan buat segala keje yang perlu di lakukan oleh suri rumah.. since hari ni cuaca agak baik dan sunny, aku pun bolehlah mendobi baju arini.. then, kemas umah, masak untuk lunch (awal giler aku masak lunch..kul 9am dah masak tuk lunch).. bukan ape, memang kene masak awal coz hubby balik umah dalam kul 4, maka memang jelas lah aku takkan sempat balik umah untuk masak..so, kene lah prepare everything awal pagi..

aku kene gi uni awal coz ade kelas lagi hari ni about "using computer as a research tool".. kelas untuk higher degree program..sebenarnya kelas tu start kul 1 tapi saje je nak gi awal, nak lepak kat library dulu before gi kelas.. kelas tu dijalankan kat tempat biasa..dan biasanya aku gi IST building tu naik loop bus..hehe, malas nak jalan..loop bus kecik dari mini bus tapi besar dari van..boleh imagine tak? hehe, cute kan..

speaker untuk kelas hari ni Dr Steve..orangnya memang la kelakar giler..pastu kalo cakap cam takde perasaan je muka dia..memang fun habis join kelas dia.. subjek yang dia ajar pun sangat menarik..byk aku belajar about software yang sesuai diguna untuk research student..

satu incident yang jadi arini bila ade orang datang kelas bagitau yang kelas tu sepatutnya abis kul 2.45pm, sebenarnya memang patut abis kul 3pm tapi orang tu poyo2 je kata kelas kene abiskan by 2.45 coz ade kelas lain kul 3 nak guna...waktu tu dah lebih kul 2.45.. Dr steve cakap kat orang tu "it should be until 3" "nobody informed me about this" then orang tu cakap "No, it's until 2.45 coz there will be other class at 3" isshhh.. orang ni kacau betul la..dah la tgh kusyuk menuntut ilmu ni..hehe..then, Dr steve, cakap ngan muka tak de perasaan dia tu, "ok, no worries, I'll finish before 5" hehe, selambe je ckp nak abis sblm kul 5..best tul la dia kenekan orang..

then, abis kelas aku lepak kat library balik.. masa kat library, tiba2 je nak rase cam nak exercise..huhu, hubby msg coz cam biasa tanye bila nak balik coz dia nak jemput..aku, tiba2 rase cam nak balik umah jalan kaki..uuiihh, biar betul.. jarak uni ke umah aku kat pasadena adalah dalam 5km..jauh jugak tu (untuk tahap org yg kurang senaman cam aku nih, huhu).. hubby cam tak caya je..then hubby call untuk confirmation.. aku pun cakap la..saje je, nak exercise.. nak masuk gym kat uni ni tak mampu, mahal seh..setahun AUD 399.. baik je aku exercise buat evening walk.. teringat mase study kat Malaysia dulu.. petang2 selalu jogging round campus..

Then aku pun mencipta rekod aku sendiri..jalan dari uni ke umah..tapi ok la..rase segar betul.. mase sampai umah hubby tersengeh2 tgk aku balik..dia pon cam tak percaya wife dia berani jalan sorang2 dari uni ke umah..hehe, pasni boleh la aku buat selalu, boleh la fit kan sikit badan aku nih.. :)

2 comments:

mlle said...

Dr Steve ni macam Dr Nizam IR lar, haha, cute jer :)
mahal nyer gym Flinders! tak de pas bulanan ke ape ke? saya guna 12 visits pass. $60 jer.
Amrah kata Monash pun mahal jugak. sebulan entah berapa dollar.

anyway, walking is very healthy :) aku tak leh jalan balik umah lepas pukul 5 lebih, sejuk giler skrg. kul 6 dah gelap penuh :(

atieaster said...

hehe, ping, memang cute dr steve tu..cam dr nizam IR jugak..

gym kat sini mmg mahal..ade pas yang murah like for six month or bulanan tapi kalau puratanya pon lagi mahal..huhu

kat melbourne dah sejuk giler skrg..I baca paper kata kat mountain kat sana dah kluar snow..wah.. dahsyat betul ek..

Post a Comment