Friday, April 24, 2009

hujan...

Dua hari ni memang hujan je tapi dalam dua hari ni jugak la aku ligat kuar umah.. semalam aku n kak zatul hang out kat city, hajatnya nak gi makan kat swinging bowl n gi borders. Early in the morning bout 8.45am kak zatul dah sampai marion. Before gi city, kitaorg ke marion dulu untuk renew rego keta.. aku plak terlambat sampai kat marion, lame la plak kak zatul kene tunggu aku, tapi bukan salah aku pon, aku awal2 lagi dah terpacak kat bus stop dan sepatutnya ade bas tapi dekat kul 9 baru la nampak batang idung bas ni..kesian plak kat kak zatul, kene tunggu aku lama kat marion.waktu tu memang dah mendung,tanda2 nak ujan pon dah jelas kelihatan..

Then lepas urusan keta selesai, kitaorg pun naik bas ke city. dalam bas kitaorg ape lagi pot pet pot pet je all da way to city..mesti org yang yg duduk dekat dengan kitaorg bengang coz tak paham kitaorg cakap ape...huhu.then cakap non stop, nasib la..

Sampai kat city gi jenguk swinging bowl tapi tak buka lagi so kitaorg gi woolies dulu cari sikit barang dapur.. n dapat la aku beli coklat whittaker's..sedap beb coklat nih.. coklat new zealand.
pas shoppping terus gi swinging bowl coz perut dah kebuluq..pagi tak breakfast..tu yang cepat2 nak gi lunch..

Ni first time kak zatul makan kat sini and this is the real malay food in adelaide..ape lagi, kitaorg pon layan la perut masing2.. waktu tu ujan dah mula turun, sejuk la plak..

Our next stop is borders, saje je aku nak tgk2 buku kat sini coz aku ade baucer borders tapi lepas pusing2 tgk buku, nampaknye takde la plak yang berkenan di hati, takpe la, masa kuar dari borders, ujan dah makin lebat..alamak, dah la kene ujan, makin bertambah sejuk la aku.. then aku ke hs coz kak zatul nak beli something tapi benda tu dah habis la plak..

Kitaorang pun cam dah tak larat tahan sejuk n ujan ni, then decide nak balik, nasib baik la tak tunggu lama, bas sampai cepat..huhu, best2.

Dalam bas asyik cakap kat kak zatul, "mengantuk giler ni"..tak sabar nak balik zzzzzz... on da way nak balik kitaorg senyap je..huhu coz masing2 layan mata. tapi yang best nyer bas tu berenti kat umah aku dulu..hehe, kak zatul cakap, tak chi coz atie boleh tido dulu..:)

masa turun bas, ujan makin la lebat..aku dah la basah, kene plak ngna cuaca sejuk n angin kuat..pehh, sabo je lah..nasib baik bus stop n umah aku tak jauh sgt..

Arini pon ujan memanjang, angin lagi, sejuk lagi, dah pakai baju tebal pon cam tak lot je.. arini have to go to uni coz kene gi bank yg dalam uni tu nak bank in sewa umah..then nak temankan hubby gi bayar saman parking kat st peter library. Sambil tunggu hubby abis solat jumaat kat flinders, ajak kak husna pekene hot chocolate..bestnyer, dapat la hanagtkan badan sikit.. hujan still renyai2..

kat South Australia ni jarang sangat ujan, then kalo ujan yang memanjang cam ni memang betul2 bagi kesan kat aku.. nasib baik la esok n lusa dijangka tak hujan, cuma angin kuat je.. aku memang jenis tak tahan sejuk..dalam umah pon pakai glove jugak, stokin apatah lagi, wajib tu.. hubby kata, nasib baik aku tak sambung study kat Canada, kalo tak tak tau la camne aku nak idup kat tempat sejuk tahap beku tu..huhu..

3 comments:

mlle said...

salam Atie!
Kat sini tak pernah hujan kuat lagi cam Atie ceritakan. Yang ada hanya hujan kejap, henti-hujan lagi 10 minit, henti 5 0r 10 minit-hujan lagi (mmg takde hujan lebat). and then takde hujan sepjg hari.
Tapi angin memang kuat. i pun pakai stoking dan glove kat bilik, haha. at first rase segan nak pakai glove kat luar. tapi mula perasan ada orang mula pakai glove baru i berani pakai kat luar (glove simpan dlm beg, huhu). Kan bukan budaya kita utk pakai glove, rase pelik je, hehe.
oh ya i start another blog here: http://saynotoprocrastination.blogspot.com/

panjang giler nama blog, haha. it's a blog to remind myself not to procrastinate, but to move on to do my work, huhu. Ang pun tak membantah sebab it's "work-related", hehe.

U and Alimi take care ya^^

What's luv gotta do ? said...

atie jgn lupa french fries yang sedap tu dgn sour cream and sweet chiilies hehehe...
bestnye pi makan kat swinging bowl...bila kita nak pi library kat city ni Atie..? hehehe

atieaster said...

kak husna, lupa plak fries sedap kak husna belanja tu..hehe, masa dalam kete, alimi pun cakap sedap fries tu especially sour cream dia..
tq kak husna..nanti leh blanja lagi..hehehe

Post a Comment